سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مذهبی- فرهنگی

آسمانی های خاک نشین
شهید دکتر "فتحی ابراهیم عبد العزیز شقاقی" بنیانگذار و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اهالی روستای "زرنوقه" در نزدیکی شهر یافا در اراضی اشغالی سال 1948 است. پس از شکل گیری رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی خانواده وی از خانه و کاشانه خود در روستای زرنوقه آواره شدند و به شهر رفح در نوار غزه مهاجرت کردند.
شهید دکتر فتحی شقاقی در سال 1951 در اردوگاه آوارگان شهر رفح دیده به جهان گشود و در سن 15 سالگی از مهر مادری محروم شد. شهید شقاقی تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی از رشته ریاضیات به شغل معلمی در مدرسه نظامیه شهر اشغالی قدس مشغول شد و سپس فعالیت های خود را در دانشگاه زقازیق ادامه داد. دکتر شقاقی پس از مدتی به سرزمین های اشغالی بازگشت و به حرفه طبابت در بیمارستان "مطلع" در قدس اشغالی پرداخت و سپس به نوار غزه رفت و حرفه طبابت را در آنجا ادامه داد.
شهید فتحی شقاقی تا قبل از سال 1967 به افکار و اندیشه جمال عبد الناصر گرایش داشت، اما شکست سال 1967 تاثیر زیادی بر روی گرایشات فکری وی بر جای گذاشت و دکتر شقاقی یک سال بعد از آن به عضویت جنبش اسلامی درآمد، اما در ادامه، اختلافاتی میان وی و جنبش اخوان المسلمین به وجود آمد و شهید فتحی شقاقی پس از سفر به مصر در سال 1974 که به منظور ادامه تحصیل در رشته پزشکی به این کشور سفر کرد، به همراه تعدادی از دوستانش، جنبش جهاد اسلامی را تاسیس کرد. دکتر شقاقی در سال 1979 به دلیل تالیف کتاب "الخمینی، الحل الاسلامی و البدیل" ("خمینی، راه حل اسلامی و جایگزین") از سوی دولت مصر بازداشت شد و در ادامه به دلیل تداوم فعالیت های سیاسی و اسلامی اش بار دیگر به 4 ماه حبس در زندان قلعه محکوم شد. دکتر شقاقی در تاریخ 1/11/1981 در حالی که نیروهای امنیتی مصر وی را تحت تعقیب قرار داده بودند، از مصر به فلسطین مهاجرت کرد و پس از آن رهبری جنبش جهاد اسلامی را در فلسطین به عهده گرفت، تا این که در سال 1983 به مدت 11 ماه در نوار غزه زندانی شد. در حالی که هنوز چند سالی از آزادی وی نگذشته بود، بار دیگر در سال 1986 به جرم مشارکت در فعالیت های نظامی و تحریک مردم فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست و نیز انتقال سلاح به نوار غزه به 5 سال زندان محکوم شد، اما قبل از پایان یافتن دوره اسارتش، رژیم اشغالگر قدس در تاریخ 1 آگوست سال 1988 و پس از آغاز انتفاضه فلسطین وی را مستقیما از زندان به خارج از فلسطین تبعید کرد. وی سپس با هدف ادامه جهاد خود علیه اشغالگران صهیونیست به اکثر پایتخت های کشورهای عربی سفر کرد تا این که سازمان اطلاعات و امنیت خارجی رژیم صهیونیستی "موساد" در روز پنج شنبه 26/11/1995 وی را در راه بازگشت از لیبی به دمشق در کشور مالت به شهادت رساند و شعله پرفروع شمع وجود وی خاموش گشت.
شهید دکتر فتحی شقاقی یکی از برجسته ترین روشنفکران جنبش اسلامی بود و بار بسیاری از مشکلات این جنبش را در جهان عربی و اسلامی به دوش کشید. وی ساختار جنبش اسلامی فلسطین را بازسازی کرد و سمت و سوی فعالیت های آن را به سوی فعالیت های ملی و توجه به مساله فلسطین از طریق جهاد مسلحانه سوق داد و با این کار خود باعث شد که این جنبش پس از مدت ها بار دیگر به یکی از گروه های اصلی ملی گرا در فلسطین تبدیل شود.
مرکز مطالعات یافا در قاهره کتابی را در زمینه فعالیت های سیاسی، فکری و فرهنگی دکتر فتحی شقاقی منتشر کرده است که شخصیت، آرا و مواضع وی را نشان می دهد.

معرفی کتاب
 
کتاب فلسطین وصهیونیسم شمارا با پیشینه فلسطین و چگونگی پیدایش صهیونیسم همچنین بانحوه شکل گیری احزاب و گروهای مبارز در فلسطین آشنا می کند شما با مطالعه این کتاب به مطالب خوبی در زمینه جنگ های اعراب واسرائیل ونحوه تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در شکل گیری مبارزات علیه این رژبم اشالگر به دست آورید
مطالب این کتاب توسط آقای مرتضی شیرودی در سال 1382 جمع آوری شده وتوسط نشر تحسین به چاپ رسیده است.

 

 



نوشته شده در سه شنبه 89 اردیبهشت 21ساعت ساعت 10:17 عصر توسط فرهاد ایمانی| نظر بدهید

fatmeye

نوشته شده در دوشنبه 89 اردیبهشت 20ساعت ساعت 12:42 صبح توسط فرهاد ایمانی| نظر بدهید

چرا حمایت از فلسطین..........? ! ! ! !

الف – دیدگاه اسلامی:

دفاع از مسلمانان و هر مظلومی، بر هر مسلمانی واجب است. پس، ملت مسلمان ایران اگر از حکومت و دولت اسلامی هم برخوردار نمی‌بود، بر این حمایت موظف و مکلف بود و اکنون که از قدرت و دولتی اسلامی برخوردار است، تکلیفش مضاعف می‌گردد.
  ب – دیدگاه انسانی:

اگر مسلمان هم نباشیم، لااقل انسان که هستیم و انسان آزاده نمی‌تواند در قبال کشتار بی‌رحمانه‌ی هم نوعان خود بی‌تفاوت باشد، که این بی‌تفاوتی، نوعی همراهی با جلادان ددمنش و گردنکشان استعمارگر است .

ج – دیدگاه سیاسی:

امروزه مسئله‌ی فلسطین و اشغال سرزمین‌های اسلامی در قلب خاورمیانه توسط رژیم اشغال‌گر و صهیونیسم بین‌الملل و نسل‌کشی بیرحمانه و به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان و فروش اعضای خردسالان به سرمایه‌داران آمریکایی و اروپایی، دیگر یک مسئله ملی که به یک کشور یا یک ملت مربوط باشد نیست، بلکه به یک مسئله‌ی بین‌المللی مبدل گردیده است. لذا تمامی کشورهای جهان باید در مقابل این مسئله‌ی مهم سیاسی، موضع‌گیری «له یا علیه» دارند.

 

 



نوشته شده در پنج شنبه 89 اردیبهشت 16ساعت ساعت 11:15 عصر توسط فرهاد ایمانی| نظر بدهید

 

فاطمیه شعر داغ لاله است   

  قصه ی زهرای (س )هجده ساله است
فاطمیه سوز دل را ساز کرد 

 دفتر داغ علی(ع )راباز کرد

 فاطمیه ماه گل افشردن است   

      فتح باب تازیانه خوردن است
فاطمیه قفل غم را شد کلید        

  چونکه دارد هم شهیده هم شهید



نوشته شده در پنج شنبه 89 اردیبهشت 16ساعت ساعت 11:6 عصر توسط فرهاد ایمانی| نظر بدهید

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Night Skin